Baza wiedzy

Personalizacja w e-commerce: Jak wykorzystać dane do poprawy doświadczeń klienta

Personalizacja to jedna z najskuteczniejszych strategii sprzedażowych w e-commerce. W skrócie chodzi o to, aby dostosować ofertę i komunikację do poszczególnych osób na podstawie ich zainteresowań i wcześniejszych zakupów. Założenie jest proste – klient będzie bardziej skłonny złożyć zamówienie na produkt, którego aktualnie poszukuje, lub którym jest zainteresowany. Jak możesz wdrożyć tę strategię w swoim sklepie internetowym?

Czytaj dalej
Wpływ globalnych wydarzeń na łańcuchy dostaw: Lekcje z pandemii COVID-19

Chociaż pandemia covid-19 skończyła się już jakiś czas temu, to takie aspekty gospodarki, jak produkcja i logistyka potrzebowały sporo czasu, aby wrócić na właściwe tory. I chociaż dzisiaj, wszystko jest już w zasadzie w porządku, ważne jest, aby wyciągnąć lekcje z tego globalnego kryzysu, który przecież miał ogromny wpływ także na branże retail i e-commerce. W tym wpisie prezentujemy kilka ważnych lekcji, z których skorzystają wszyscy właściciele sklepów internetowych.

Czytaj dalej
Logistyka ostatniej mili

Podróż towaru od fabryki/dystrybutora, przez sklep internetowy, aż do klienta końcowego to cały złożony proces, który potrafi trwać nawet kilka tygodni. Ostatni etap tego procesu – wysyłka ze sklepu internetowego bezpośrednio do klienta – często jest określany jako ostatnia mila lub logistyka ostatniej mili. Choć ten proces trwa stosunkowo krótko, rzadko dłużej niż 48h, to ma ogromny wpływ na zadowolenie twoich klientów. W tym wpisie pokażemy ci, co możesz zrobić, aby usprawnić ten proces i zyskać więcej zadowolonych klientów.

Czytaj dalej
Prognozy e-commerce na 2024 rok

W typ wpisie zebraliśmy dla ciebie 10 trendów i prognoz pokazujących, jak będzie wyglądać rynek e-commerce w Polsce i na świecie. Lektura tego tekstu pomoże ci opracować nową strategię rozwoju dla swojego e-biznesu!

Czytaj dalej
Blockchain w logistyce: jak działa, do czego można go wykorzystać?

Blockchain to technologia, która wprowadza nową jakość i poziom zabezpieczeń w wielu sektorach, nie wyłączając logistyki. Firmy logistyczne, handlowe i producenci towarów coraz chętniej wykorzystują blockchain, aby zapewnić przejrzystość i bezpieczeństwo operacji, nie tylko logistycznych, ale również produkcyjnych. Jak można wykorzystać blockchain do ulepszenia logistyki i łańcuchów dostaw? Czytaj dalej, aby poznać odpowiedź!

Czytaj dalej
Omnichannel retail: Jak skutecznie łączyć sprzedaż online i offline

Dzisiaj sprzedaż tylko we własnym sklepie internetowym to za mało. Firmy e-commerce, które chcą się rozwijać, muszą inwestować w nowe kanały sprzedaży, w tym także offline. W tym artykule pokażemy ci, na czym polega sprzedaż w modelu omnichannel i dlaczego warto się tym modelem zainteresować.

Czytaj dalej
Zrównoważona logistyka: Trendy i wyzwania w 2024 roku

Logistyka to ważna część każdego biznesu e-commerce. Składowanie towarów w magazynie, pakowanie i wysyłka do klientów – to wszystko wymaga sporo pracy, ale też stwarza szereg wyzwań z punktu widzenia ekologii. Na czym polega zrównoważona logistyka i co sklepy internetowe mogą zrobić, aby ich działania logistyczne były bardziej zrównoważone? O tym porozmawiamy w tym wpisie.

Czytaj dalej
Wpływ AI na e-commerce: Jak sztuczna inteligencja zmienia zakupy online

Sztuczna inteligencja (AI) szturmem wkroczyła do wielu sektorów, nie wyłączając e-commerce. Z pomocą AI sklepy internetowe mogą działać szybciej i bardziej efektywnie w czterech obszarach – personalizacji ofert i komunikacji z klientami, obsłudze klienta, logistyce i analizie danych. W tym wpisie pokażemy ci, jak możesz wykorzystać tę technologię, aby wejść na nowy poziom biznesu e-commerce.

Czytaj dalej
Dlaczego potrzebujesz integracji w swoim sklepie internetowym?

Chociaż platformy e-commerce i CMS do tworzenia sklepów internetowych oferują cały wachlarz możliwych rozwiązań, nadal potrzebujesz dostępu do rozwiązań i narzędzi udostępnianych przez inne firmy – operatorów płatności, platformy logistyczne, CRM-y, a nawet narzędzia marketingowe. W tym wpisie pokażemy ci, jak wyglądają integracje w e-commerce i jak wpływają na rozwój twojej firmy.

Czytaj dalej
12 błędów, które sprawiają, że tracisz klientów

Powodów, dla których klienci nie składają zamówień w twoim sklepie internetowym, może być bardzo dużo. Jednak większość z nich ma ścisły związek z trzema obszarami: UX, oferta i realizacja zamówień. Jeśli borykasz się z niską lub niestabilną sprzedażą, zacznij swoje „dochodzenie” od tych trzech aspektów twojego e-biznesu. W tym wpisie pokażemy ci, na co konkretnie zwrócić uwagę.

Czytaj dalej
Jak zbudować stabilny sklep internetowy?

Mówi się, że w biznesie początki są najtrudniejsze i to oczywiście prawda, ale twoim celem jako przedsiębiorcy działającego w branży e-commerce, jest stworzenie stabilnego e-biznesu, który może się rozwijać i przyciągać klientów. Jeśli taki jest twój cel, to czytaj dalej, ponieważ w tym wpisie przeanalizujemy najważniejsze elementy, o które należy zadbać, aby było to możliwe.

Czytaj dalej
Przygotuj swój e-sklep na wzrost sprzedaży

W poprzednim artykule mówiliśmy dużo o tym, jak przygotować się na spadki sprzedaży wynikające z niskiego lub wręcz martwego sezonu. W tym wpisie zastanowimy się nad odwrotną sytuacją – jak możesz się przygotować na nagły wzrost sprzedaży w swoim sklepie? Tak jak poprzednio, mamy dla ciebie kilka pomysłów.

Czytaj dalej
Przygotuj swój e-sklep na martwy sezon: 4 pomysły na rozwój

Wiele sklepów internetowych oferuje, przynajmniej częściowo, produkty sezonowe, takie jak opony zimowe, sprzęt ogrodniczy lub akcesoria do grilla. Jeśli tak jest w przypadku twojego sklepu internetowego, możliwe że wakacje to dla ciebie niski lub wręcz martwy sezon. Co możesz zrobić w tym czasie, aby wykorzystać mniejszy ruch do maksimum? Mamy dla ciebie cztery propozycje.

Czytaj dalej
Formy dostawy i płatności, z których najczęściej korzystają klienci w Polsce

Jeśli prowadzisz sklep internetowy, musisz wiedzieć, jakie są oczekiwania twoich klientów. Przy dużej konkurencji na rynku, tylko e-sklepy, które znają potrzeby klientów i dostosowują do nich swoją ofertę, mają szansę odnieść sukces. Dotyczy to także różnych form dostawy i płatności, które powinny znaleźć się w twojej ofercie. Czego Polacy oczekują w tym zakresie? Zobaczmy!

Czytaj dalej
10 narzędzi e-commerce dla Twojego e-sklepu

Prowadzenie sklepu internetowego bez dobrych narzędzi, które wspierają Cię w pracy, jest praktycznie niemożliwe. Nie możesz jednak przesadzać – zbyt wiele narzędzi Cię spowolni, zamiast Ci pomóc. Dlatego poniżej mamy dla Ciebie narzędzia, które pomogą Ci w różnych aspektach prowadzenia biznesu e-commerce.  W tym wpisie skupimy się na trzech podstawowych aspektach działalności każdego e-sklepu: marketing, […]

Czytaj dalej
Wykorzystaj potencjał swojej bazy klientów

Rozwój sklepu internetowego nie jest możliwy bez coraz to nowych klientów przychodzących każdego miesiąca. Dlatego marketing odgrywa tak ważną rolę w rozwoju każdego e-biznesu. Ale nie oznacza to, że Twoi dotychczasowi klienci nie są równie ważni. Przeciwnie, może to być doskonałe źródło większego zarobku. W tym wpisie pokażemy Ci pięć sposobów, na jakie możesz pozostawać w kontakcie z klientami i zarabiać na nich przez dłuższy czas.

Czytaj dalej
Bezpieczne płatności w e-commerce: możliwości i oczekiwania klientów

Dobry sklep internetowy powinien oferować przynajmniej kilka opcji płatności online, które są szybkie i bezpieczne. Czasy, gdy do wyboru był zwykły przelew i płatność przy odbiorze, dawno minęły. Jak możesz zadbać o szybkie i bezpieczne płatności w swoim e-sklepie?

Czytaj dalej
Trendy e-commerce 2024 [Google SGE]

Jak można się domyślić, w 2024 roku to przede wszystkim sztuczna inteligencja i oparte na niej rozwiązania będzie dominować w e-commerce i kształtować to, w jaki sposób sklepy internetowe promują swoje produkty i komunikują się z klientami. Jedna z najważniejszych zmian to zapowiedziana niedawno aktualizacja Google SGE. Co ona oznacza dla Twojego e-sklepu? I jakich jeszcze trendów należy wypatrywać w 2024 roku?

Czytaj dalej
Gdzie magazynować towary?

Jeśli tworzysz właśnie lub planujesz stworzyć sklep internetowy, masz do podjęcia wiele decyzji. Jedną z nich jest to, gdzie będziesz przechowywać towary, które wystawiasz na sprzedaż. W tym wpisie pokażemy Ci cztery rozwiązania logistyczne, które masz do dyspozycji. W dwóch z nich praktycznie w ogóle nie musisz się kwestią magazynowania przejmować. Oczywiście, żeby odpowiedzieć na […]

Czytaj dalej
Sprzedaż i wysyłka towarów za granicę

Jeśli chcesz prowadzić sklep internetowy, który stale się rozwija i przyciąga coraz to nowych klientów, prędzej czy później staniesz przed decyzją o wyjściu ze swoją sprzedażą i ofertą za granicę. To oczywiście duże wyzwanie, ale jednocześnie szansa na zwielokrotnienie zarobku z Twojego e-sklepu. Na co powinieneś zwrócić uwagę, planując taki ruch? Sprzedaż za granicę to […]

Czytaj dalej
5 elementów stron e-sklepów, które zwiększają sprzedaż

Sprzedaż w e-commerce zależy od wielu czynników, w tym także od tego, co znajduje się na Twojej stronie internetowej. W tym wpisie chcemy pokazać Ci pięć ważnych elementów sklepów internetowych, które mogą przyczynić się do zwiększenia sprzedaży w Twoim e-sklepie. Sprawdź, czy wykorzystujesz je wszystkie!

Czytaj dalej
3 najskuteczniejsze strategie do wypromowania e-biznesu

Zastanawiasz się nad otwarciem sklepu internetowego (lub nawet właśnie założyłeś/aś taki sklep), ale powstrzymuje Cię jedno powracające pytanie – czy i jak zdobędziesz klientów? I właśnie o tym chcemy porozmawiać w tym wpisie. Tak naprawdę na start, potrzebujesz tylko trzech strategii marketingowych, które Ci w tym pomogą. Jakie to strategie? „Jak zdobyć klientów?” to chyba […]

Czytaj dalej
Stwórz sklep internetowy sprzedający ebooki

Z technicznego punktu widzenia, sprzedaż ebooków to bodaj najprostsze zadanie, jeśli chodzi o e-handel. Odchodzą bowiem takie kwestie jak magazynowanie, współpraca z kurierami, czy zdjęcia produktowe – wszystko dzieje się w 100% online. Jednak nie oznacza to, że na osoby chcące sprzedawać ebooki nie czeka żadne wyzwanie. Stworzenie sklepu internetowego oferującego ebooki nie jest tam prostym zadaniem, jak mogłoby się wydawać. Zobaczmy, jakie wyzwania czekają osoby, które chcą zająć się takim biznesem.

Czytaj dalej
AI w e-commerce

Sztuczna inteligencja zrewolucjonizowała prawie każdą dziedzinę życia, także handel internetowy. Chociaż jest wiele aspektów AI w e-commerce, to cztery z nich mają szczególnie szerokie zastosowanie, niezależnie od tego, jaki rodzaj sklepu internetowego prowadzisz. W tym wpisie pokażemy Ci, jak AI może pomóc Twojej firmie poprzez optymalizację cen, personalizację, chatboty i AR.

Czytaj dalej
Zadbaj o customer experience (CX) w swoim sklepie

Klucz do sukcesu w e-handlu składa się z trzech czynników – dobrej oferty, dobrego marketingu i dobrych doświadczeń klientów (CX). I właśnie o tym ostatnim elemencie chcemy dzisiaj porozmawiać, bowiem może być on czynnikiem decydującym o tym, czy dany klient kiedykolwiek wróci zrobić kolejne zakupy w Twoim sklepie internetowym.

Czytaj dalej
Omnichannel wady i zalety

Jeśli działasz w branży e-commerce, na pewno zetknąłeś/aś się z terminem omnichannel lub multichannel. W skrócie chodzi o prowadzenie sprzedaży i komunikacji z klientami w wielu kanałach jednocześnie. Obecnie to dominujące podejście w sektorze e-commerce, ale nie oznacza to, że jest ono pozbawione wad. W tym wpisie przyjrzymy się omnichannel i zobaczymy, z czym wiąże […]

Czytaj dalej
Przesyłka pobraniowa – przeżytek czy nadal ważna forma płatności?

Jeszcze nie tak dawno temu wysyłka za pobraniem była jedną z najczęściej wybieranych form płatności za zakupy w sieci. Dzisiaj, w erze natychmiastowych przelewów i paczkomatów, popularność tej formy płatności nieco spadła, co jednak nie oznacza, że ta opcja powinna zniknąć z Twojego sklepu internetowego. Zobaczmy, co warto wiedzieć o przesyłkach pobraniowych i ich popularności.

Czytaj dalej
Płatności odroczone – ważny trend na rynku

Już 15% polskich e-konsumentów choć raz kupiło jakiś produkt i zapłaciło za niego przy użyciu mechanizmu BNPL, czyli właśnie płatności odroczonych. Jeśli prowadzisz sklep internetowy, warto zainteresować się tą formą płatności, bowiem może się to przełożyć na realny wzrost przychodów.

Czytaj dalej
Czy Twój sklep jest gotowy na Omnibusa?

Pod koniec 2019 roku Parlament Europejski i Rada UE opublikowała dyrektywę numer 2019/2161. Dyrektywa ta jest szerzej znana jako dyrektywa Omnibus i trzeba przyznać, że wprowadza niemałą rewolucję w świecie e-handlu. Jeśli prowadzisz sklep internetowy i nigdy nie słyszałeś/aś o tej dyrektywie, koniecznie zapoznaj się z tym artykułem, bo Omnibus przewiduje także kary dla sklepów, […]

Czytaj dalej
Wykorzystaj wyprzedaże w e-commerce do maksimum

Chcesz zwiększyć sprzedaż? Pozyskać nowych klientów? Zwiększyć wartość koszyka (AOV)? Wyprzedaż jest dobrą odpowiedzią na wszystkie te trzy pytania. Aby jednak wyprzedaż się udała, trzeba zadbać o kilka ważnych elementów. I właśnie o tym chcemy dzisiaj porozmawiać. Chyba nie ma klienta, którego nie interesowałyby wyprzedaże. Możliwość kupienia produktu, który Cię interesuje po niższej niż katalogowa […]

Czytaj dalej
Jak obecna sytuacja gospodarcza wpływa na e-commerce (i co możesz z tym zrobić)?

Wojna w Ukrainie, szalejąca inflacja, trudne warunki gospodarcze – wszystko to ma duży wpływ na zachowania konsumenckie Polaków. Jak wynika z zeszłorocznego badania, co trzeci ankietowany przewiduje, że jego sytuacja finansowa będzie się pogarszać. Jak te czynniki wpływają na polski sektor e-commerce? O tym porozmawiamy w tym artykule. W lutym tego roku wskaźnik inflacji osiągnął […]

Czytaj dalej
Wyzwania logistyczne 2022 – jak się przygotować?

Każdy rok przynosi nowe wyzwania i nie inaczej jest w branży e-commerce. Oczekiwania klientów stale rosną, a sklepy internetowe starają się za nimi nadążyć. Jednym z obszarów, w którym należy być gotowym na więcej pracy, jest logistyka. Czego możemy się spodziewać po nadchodzącym roku jeśli chodzi o wysyłkę zamówień do klientów?

Czytaj dalej
Oprogramowanie i optymalizacja magazynu – z jakich rozwiązań technologicznych korzystać?

Optymalizacja magazynu to podstawa sukcesu firmy sprzedażowej. Porządek, błyskawiczna organizacja wysyłki, szeroka współpraca z dostawcami – niby oczywistość, ale wyzwania rozwijającego się e-commerce, stawiają przed oprogramowaniem magazynu całkiem nowe zadania. Jak go optymalizować?

Czytaj dalej
Dlaczego warto outsourcingować logistykę i IT?

Outsourcing wymyślił Henry Ford, żeby samochodami mogli jeździć nie tylko najbogatsi. Dzisiaj coraz częściej zlecamy usługi logistyczne i IT na zewnątrz firmy, ponieważ za sprawą rozwijającej się technologii, potrzebujemy usług wysoce wysoko wyspecjalizowanych, szytych na miarę a jednocześnie dostępnych cenowo.

Czytaj dalej
PUDO – im łatwiej, tym lepiej

To kluczowy, najbardziej dynamicznie rozwijający się trend w logistyce. PUDO jest coraz częściej wybieraną formą dostawy zarówno w Polsce, jak i Niemczech, Francji czy w Finlandii. Czym PUDO jest i dlaczego właśnie teraz zyskuje na popularności?

Czytaj dalej
Sprzedajesz w Internecie? Automatyzuj wszystko co tylko się da!

Jeśli chcesz konkurować z gigantami e-commerce takimi jak Allegro, Amazon, Zalando czy Empik (i wygrywać), musisz realizować zamówienia tak szybko, jak oni. Tylko, że w przeciwieństwie do ciebie mają oni ogromną przewagę… skalę. 

Czytaj dalej
VAT UE w branży e-commerce – co się zmieniło?

1 lipca 2021 roku wprowadzono zmiany w podatku VAT w handlu internetowym dla państw członkowskich Unii Europejskiej. Oznacza to, że zakupy na popularnych chińskich platformach sprzedażowych nie są już takie tanie, a rodzime firmy mają do czynienia z poważną rewolucją. W artykule wyjaśniamy, jakie zmiany zostały wprowadzone i co oznaczają dla branży e-commerce.

Czytaj dalej
10 pytań, które musisz sobie zadać przed peakiem sprzedażowym

Każdy peak sprzedażowy to dla Twojego sklepu duże wyzwanie. W tym czasie jest znacznie więcej zapytań, zamówień i… problemów. Na szczęście na wiele sytuacji, które wiążą się ze zwiększonym popytem na sprzedawane produkty, można przygotować się wcześniej. W tym artykule zgromadziliśmy dziesięć kluczowych pytań, które powinien zadać sobie każdy właściciel sklepu internetowego, zarówno przed jak […]

Czytaj dalej
Logistyka firm kurierskich – jak to się dzieje, że paczka dociera tak szybko?

Najlepsze sklepy internetowe są w stanie dostarczyć paczkę w czasie poniżej 8 godzin. Dla wielu klientów ten fakt jest wciąż zdumiewający. Jak to się dzieje, że paczka jest w stanie w tak krótkim czasie dotrzeć do klienta? Zaraz odpowiemy na to pytanie. Zwrócimy też uwagę na kilka kluczowych warunków, które muszą zostać spełnione, aby paczka […]

Czytaj dalej
Ekologistyka – jakie rozwiązania we współczesnej logistyce są eko?

Obecnie trend na ekologiczne zachowania rozrasta się w zawrotnym tempie i obejmuje różne dziedziny życia. Powstają ekologiczne źródła energii, a na półkach sklepowych można znaleźć ekologiczne proszki do prania oraz BIO żywność. Również wiele marek odzieżowych wykorzystuje 100% naturalne materiały do produkcji ubrań, np. bawełnę i len. A co z logistyką i transportem?  Nie od […]

Czytaj dalej

KONTAKT

Way2Send Sp. z o.o.
ul. Bernardyńska 16a/U1
02-904 Warszawa
NIP: 9182162309
Regon: 061622330
KRS: 0000485721
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram