Prowadzenie sklepu internetowego bez dobrych narzędzi, które wspierają Cię w pracy, jest praktycznie niemożliwe. Nie możesz jednak przesadzać – zbyt wiele narzędzi Cię spowolni, zamiast Ci pomóc. Dlatego poniżej mamy dla Ciebie narzędzia, które pomogą Ci w różnych aspektach prowadzenia biznesu e-commerce.
W tym wpisie skupimy się na trzech podstawowych aspektach działalności każdego e-sklepu:
Oto nasza lista:
GETRESPONSE
GetResponse to narzędzie, które pomoże Ci w komunikacji z klientami, szczególnie jeśli chodzi o email marketing i SMS marketing, ale także chat online z klientami (mamy jeszcze jedno dobre narzędzie, które Ci z tym pomoże). GetResponse to dość mocno rozbudowane narzędzie, możesz je wykorzystywać do tworzenia kampanii e-mailowych (włącznie z tworzeniem landing pages, do których będą one kierować) i newsletterów. GetResponse pomoże Ci także z automatyzacją komunikacji a nawet zbieraniem ankiet od Twoich klientów.
IPRESSO
iPresso to narzędzie all-in-one. To bardzo rozbudowana platforma marketing automation, która pomoże Ci z bardzo różnymi aspektami marketingu – od e-mail marketingu po real-time marketing. Co ciekawe, iPresso posiada nawet funkcje umożliwiające dostosowanie komunikacji do warunków pogodowych! W iPresso znajdziesz ponad 20 różnych usług i funkcji, wszystkie dostępne z poziomu jednego panelu, co bardzo ułatwia zarządzanie marketingiem Twojego sklepu. Co ważne, firma posiada specjalną wersję swojej platformy dedykowaną sklepom internetowym.
GOOGLE MERCHANT CENTER
Jeśli chcesz, żeby Twoje produkty były widoczne w Google (a chcesz!), Google Merchant Center to Twój punkt startowy. GMC to narzędzie, które Google udostępnia sklepom internetowym, aby mogły one pokazywać swoje produkty w Google i powiązanych platformach (Gmail, YouTube) zarówno za darmo, jak i płatnie (Google Shopping Ads). Poznanie i przygotowanie wszystkiego odpowiednio w GMC wymaga trochę wiedzy i doświadczenia, ale zdecydowanie warto się na to zdecydować.
GOOGLE ANALYTICS
Google Analytics to darmowe narzędzie od Google, które pomaga Ci zrozumieć, co dzieje się na Twojej stronie internetowej – kto ją odwiedza, skąd i które podstrony przegląda. Google Analytics to absolutna podstawa, jeśli chcesz prowadzić działania marketingowe, ponieważ pozwala Ci lepiej zrozumieć swoją grupę docelową i zobaczyć, czy może coś na Twojej stronie wymaga zmian. Google Analytics to także dobre uzupełnienie dla GMC.
BRAND24
To narzędzie dla nieco większych sklepów internetowych, które chcą aktywnie monitorować różne źródła w sieci (media społecznościowe, blogi, serwisy informacyjne), aby śledzić toczące się dyskusje w poszukiwaniu konkretnych wzmianek – np. na temat oferowanych przez Ciebie produktów. Dzięki temu możesz łatwo wejść w dyskusję z potencjalnymi klientami i budować też w ten sposób pozytywny wizerunek marki.
LIVECHAT
Chat to bardzo wygodna forma kontaktu z klientem – jest szybka i nie wymaga dużego zaangażowania. Wdrożenie niewielkiego boxu z chatem może pomóc Ci przyciągnąć więcej klientów, a LiveChat ma rozwiązanie, które Ci to umożliwi. Do dyspozycji masz też wiele innych funkcji, np. wtyczkę chatową do Twoich profili social media i rozmowy video z klientami.
BASELINKER
Baselinker to bardzo przydatna platforma dedykowana do skutecznego zarządzania procesem sprzedaży online, umożliwiająca łatwą integrację Twojego sklepu internetowego z innymi kanałami sprzedażowymi. Dzięki tej platformie wszystkie istotne informacje dotyczące stanów magazynowych oraz zamówień z różnych platform takich jak Allegro czy Amazon są centralnie gromadzone i mogą być sprawnie zarządzane z jednego miejsca.
EDRONE
Edrone to przydatna platforma CRM dla sklepów internetowych. Edrone pozwala Ci zbierać informacje o zachowaniach Twoich klientów, ich upodobaniach, lokalizacji i innych parametrach. Edrone pomoże Ci także z różnymi innymi aspektami prowadzenia biznesu internetowego, takimi jak:
DEALAVO
Dealavo to rozwiązanie dedykowane automatyzacji procesu ustalania cen w Twoim sklepie online. Platforma Dealavo śledzi i analizuje ceny w różnych miejscach, takich jak konkurencyjne sklepy i marketplace (np. Allegro, Amazon i Zakupy Google). Na podstawie zebranych danych, Dealavo proponuje optymalne ceny oferowanych produktów, co pozwala sklepom internetowym skutecznie dostosować swoją politykę cenową do aktualnych warunków rynkowych. Dostępna jest też zaawansowana funkcja dynamic pricing, która automatyzuje zmiany cen na bazie tego, co dzieje się na rynku (Dealavo wykorzystuje AI w tym celu).
WAY2SEND
Way2Send to tak naprawdę jedyne narzędzie do logistyki Twojego e-sklepu, jakiego potrzebujesz. Na naszej platformie znajdziesz rozwiązania umożliwiające sprawną realizację zamówień, w tym:
Zależy nam na tym, abyś mógł zobaczyć, jak Way2Send działa w praktyce i jak przyspiesza zarządzanie zamówieniami i wysyłkami. Zapraszamy Cię na darmowe spotkanie, w trakcie którego pokażemy Ci, jak Way2Send działa.